Retailerii C&A, Puma și Nike ocupă și ei poziții de top în clasamentul întocmit de compania Textile Exchange. Unul dintre susținătorii folosirii bumbacului organic este cântărețul canadian Neil Young, scrie ZF.ro. „2.700 de litri de apă sunt folosiți pentru a uda plantațiile de bumbac folosite pentru producerea unui tricou, echivalentul a cantității de apă băute de o persoană pe parcursul a 900 de zile”, a scris Young pe blogul personal.
Bumbacul se numără printre plantațiile care folosesc cea mai mare cantitate de insecticid. Odată ce consumatorii iau la cunoștință aceste informații, retailerii vor fi nevoiți să găsească opțiuni „mai curate”, din moment ce o mare parte din cererea pentru produsele din bumbac este determinată de produsele pentru copii și cele de igienă pentru femei.
În 2013, piața de bumbac organic din SUA a atins 960 de milioane de dolari, în creștere cu 16,2% față de 2012, însă consumul produselor textile fabricate din bumbac organic reprezintă mai puțin de 1%, a declarat Barbara Haumann, editor pentru Asociația de Comerț Organic din SUA.